Solcon opzeggen: Hoe doe ik dat?
Ben je van plan om je abonnement bij Solcon op te zeggen? Dan is het belangrijk om te weten welke opties je hebt, waar je op moet letten en wat de voorwaarden voor het opzeggen zijn. In dit artikel lees je stap voor stap hoe je jouw Solcon-abonnement opzegt.
Solcon abonnement opzeggen
Het opzeggen van je Solcon abonnement doe je op verschillende manieren:
- Telefonisch via 088-0032222
- Per brief naar de klantenservice
- Per e-mail
Belangrijk om te vermelden is dat het Solcon abonnement opzeggen op dit moment niet kan via je online Solcon-account zoals je dat wellicht gewend bent van aanbieders als Ziggo bijvoorbeeld.
Telefonisch opzeggen
Om te beginnen het telefonisch opzeggen van je account. Dit doe je door de klantenservice te bellen via 088-0032222. Zij zijn op werkdagen bereikbaar tussen 08:30 en 17:00. Voor het telefonisch opzeggen van je Solcon abonnement dien je jouw klantnummer bij de hand te houden.
Daarnaast adviseert Solcon om ook je naam, geboortedatum en de laatste 3 cijfers van je rekeningnummer bij de hand te houden. De medewerker zal je begeleiden door het opzegproces en de opzegging verwerken. Vervolgens ontvang je per brief een bevestiging van je opzegging.
Per brief opzeggen
Een tweede mogelijkheid is om per brief je abonnement op te zeggen. Dit doe je door een aangetekende brief te versturen naar de klantenservice van Solcon. De brief stuur je op naar:
Solcon Internetdiensten B.V.
T.a.v. Opzeggingen
Postbus 66
8250 AB Dronten
In de brief vermeld je onder meer je naam en adres, klantnummer en gewenste einddatum. Voorzie de brief van een handtekening en zorg ervoor dat je een bewijs van verzending krijgt bij het verzenden van de aangetekende brief. Dit is belangrijk bij eventuele geschillen over de opzegdatum of het al dan niet ontvangen van de brief. Let op, de opzegtermijn kan bij een opzegging per brief oplopen tot maximaal 4 weken.
Via e-mail opzeggen
Een abonnement bij Solcon opzeggen via mail is vergelijkbaar met het sturen van een brief. In de mail vermeld je dezelfde gegevens als in de brief, dus:
Verstuur deze mail naar [email protected]. Binnen enkele werkdagen ontvang je een bevestiging van je opzegging. Let op, de verwerking van de opzegging duurt langer dan wanneer je kiest voor telefonische opzegging. Dit duurt maximaal 4 weken.
De overstapservice
Misschien wel de gemakkelijkste manier van opzeggen is door gebruik te maken van de overstapservice van je nieuwe provider. Providers als Youfone, Ziggo en Odido bieden deze service allemaal aan. Wil je je Internet & TV abonnement bij een nieuwe provider afsluiten, dan is deze service zeker aan te raden.
Twee adviezen vanuit providervergelijken.nl:
- Houd rekening met de voorwaarden van de overstapservice. Je nieuwe provider heeft tijd nodig om je abonnement over te zetten. Daarom hanteren zij een minimale (vaak 30 dagen) en maximale looptijd (vaak 90 of 120 dagen) van je huidige contract.
- Check of de opzegging bij je vorige provider ook is verwerkt. Zo voorkom je dat je dubbele abonnementskosten betaald.
De opzegtermijn en voorwaarden
De standaard looptijd van een abonnement bij Solcon bedraagt 12 maanden. Na deze 12 maanden wordt je abonnement automatisch maandelijks verlengd. Solcon hanteert dan een standaard opzegtermijn van één maand. Wil je je contract opzeggen terwijl dit nog loopt, dan betaal je een afkoopsom ter waarde van de resterende duur van je contract.
Retourneren van apparatuur
Voor het retourneren van de apparatuur van Solcon ben je zelf verantwoordelijk. Deze dient binnen een maand na opzegging in een originele of vergelijkbare doos teruggestuurd te worden. Let op, heeft Solcon de producten niet ontvangen, dan kunnen zij gedurende drie maanden de kosten van de ‘huur’ van de apparatuur in rekening blijven brengen.
Is de apparatuur na drie maanden nog niet bij Solcon, dan betaal je hiervoor de vervangingswaarde. Om dit soort situaties te vermijden, adviseren we om de apparatuur aangetekend naar hen op te sturen. Hiermee kun je achteraf altijd aantonen dat je de apparatuur hebt verzonden.
Hriaal kan in de originele doos, maar dit is niet noodzakelijk. Zorg er wel voor dat je het modem en/of de TV-ontvanger tijdig terugstuurt, anders is Youfone genoodzaakt om extra kosten in rekening te brengen. Via de website kun je eenvoudig een retoursticker downloaden.
Veelgestelde vragen over Solcon abonnement opzeggen
Wil je je Solcon abonnement opzeggen, dan dien je rekening te houden met de opzegtermijn van één maand. Wil je binnen de 12 maanden looptijd van je contract opzeggen, dan betaal je hiervoor een afkoopsom ter waarde van de hoogte van je contract.
Ja, de gehuurde apparatuur dient in de originele of vergelijkbare verpakking teruggestuurd te worden. Doe dit altijd aangetekend om eventuele conflicten te voorkomen.
Bij een verhuizing is het mogelijk om je abonnement mee te nemen. Geef dit tijdig door, zodat Solcon de voorzieningen kan treffen. Verhuis je naar een plek waar Solcon haar diensten niet levert, dan raden we aan met hen in gesprek te gaan.
Besparen op je internet abonnement?
Doe de postcodecheck en ontdek welk internet abonnement op jouw adres mogelijk is.