Youfone abonnement opzeggen: Zo werkt het!

Wil je graag overstappen naar een andere provider of simpelweg je Youfone abonnement opzeggen? In dit artikel vertellen we je stap voor stap hoe je dat doet, waar je rekening mee moet houden en wat de voorwaarden van opzegging zijn. 

Zo zeg je jouw Youfone abonnement op

Youfone heeft verschillende manieren waarop je onder meer jouw Internet en TV abonnement stop kunt zetten. 

  1. Youfone opzeggen via de website of app
  2. Per mail Youfone opzeggen
  3. Schriftelijk opzeggen
  4. Telefonisch opzeggen

Zodra je jouw abonnement hebt opgezegd, ontvang je hiervan altijd een bevestiging via de mail of per brief. Het maakt daarbij niet uit op welke manier je je abonnement opzegt. Heb je deze mail of brief binnen enkele dagen niet ontvangen, neem dan contact op met de klantenservice om er zeker van te zijn dat de opzegging correct is verwerkt.

Youfone opzeggen via de website of app

Via de Youfone website of de MyYoufone app kun je ook je abonnement opzeggen. Dit doe je door: 

  • In te loggen op je MyYoufone-account. 
  • Navigeer naar ‘Direct regelen’ en geef aan welk abonnement je wilt opzeggen.
  • Vervolgens krijg je een bevestiging dat je abonnement is opgezegd. 

Per mail Youfone opzeggen

Per mail opzeggen doe je door een mail te sturen naar [email protected]. Hierin vermeld je je persoonlijke gegevens, zoals bijvoorbeeld je klantnummer, naam en adresgegevens. Vermeld hierin ook de reden van opzegging. 

Schriftelijk opzeggen

Zeg je liever per post op, dan kan dat door een opzegbrief te sturen. Deze is vergelijkbaar met een e-mail, waarbij je je persoonlijke gegevens, klantnummer en einddatum vermeldt. Vervolgens stuur je de brief op naar:

Youfone Nederland B.V.
Postbus 2341
3011 KK Rotterdam

We adviseren om de brief aangetekend te versturen, zodat je altijd een bewijs van verzending hebt. Mocht je dan geen reactie krijgen op je brief, dan heb je altijd wél de bevestiging dat je de opzegging hebt gedaan.

Youfone telefonisch opzeggen

De snelste en eenvoudigste manier van opzeggen is door contact op te nemen met de klantenservice. Ze zijn dagelijks bereikbaar tussen 10:00 en 17:00. Dit kan via: 

  • 1200 vanaf je Youfone-telefoonnummer
  • 088-222 9222 vanaf een ander nummer

Tijdens dit gesprek geef je simpelweg aan dat je jouw abonnement wilt opzeggen. Hiervoor geef je jouw klantnummer en gegevens door. De opzegging wordt dan door Youfone in behandeling genomen. 

Youfone opzeggen via de overstapservice

De laatste en misschien wel meest gebruikte methode is het opzeggen van je abonnement via de overstapservice van de nieuwe aanbieder. Dit kan bijvoorbeeld als je er via providervergelijken.nl achter bent gekomen dat een andere aanbieder goedkoper is of een breder aanbod heeft. Zij regelen dan de overstap voor je, waaronder dus de opzegging van jouw Youfone abonnement. 

Let wel goed op dat de opzegging ook bij Youfone is ontvangen. We adviseren daarom om zelf altijd even navraag te doen bij Youfone om er zeker van te zijn dat je abonnement is opgezegd. Het eenvoudigst en snelst kun je dit doen door te bellen met de klantenservice via 088-222 9222.

Youfone opzeggen bij overlijden

Het opzeggen van een Youfone abonnement bij het overlijden van een dierbare werkt erg eenvoudig. Door de overlijdensakte te mailen naar [email protected] wordt het abonnement automatisch stopgezet. Hiervan krijg je tevens een bevestiging. Dit werkt een stuk eenvoudiger dan bij concurrenten als Ziggo of Odido bijvoorbeeld. 

Het is ook mogelijk om contact op te nemen met de klantenservice, wat dagelijks kan tussen 10:00 en 17:00 via 1200 (voor abonnees) of via 088-222 9222.

Voorwaarden van Youfone abonnement opzeggen

Zodra je ervoor kiest om je abonnement bij Youfone op te zeggen, krijg je van hen het verzoek om het modem en eventueel de TV-ontvanger na de looptijd van je contract op te sturen. Hiervoor betaal je geen verzendkosten. 

Het modem en/of de TV-ontvanger stuur je op naar: 

  • Youfone Retouren
  • Antwoordnummer 10119
  • 2400 VB Alphen a/d Rijn

Het opsturen van het materiaal kan in de originele doos, maar dit is niet noodzakelijk. Zorg er wel voor dat je het modem en/of de TV-ontvanger tijdig terugstuurt, anders is Youfone genoodzaakt om extra kosten in rekening te brengen. Via de website kun je eenvoudig een retoursticker downloaden. 

Youfone opzegtermijn

Na het afsluiten van je Youfone abonnement heb je nog altijd de mogelijkheid om het contract te annuleren. Dit moet binnen 14 dagen na het afsluiten van het contract. Hiervoor kun je een annuleringsformulier invullen of je regelt dit eenvoudig en snel via de MyYoufone app of in je account op de website. 

Wil je je abonnement opzeggen tijdens de looptijd van het contract, dan kan dit vanaf 3 maanden voor de einddatum. De einddatum van het contract is dan ook de einddatum van je abonnement. Wil je eerder opzeggen, dan betaal je hiervoor een afkoopsom. Dit is het aantal resterende maanden looptijd van de overeenkomst, vermenigvuldigd met de abonnementskosten per maand. Daarbovenop betaal je nog €25 verwerkingskosten per aansluiting. 

Is je contractperiode afgelopen, dan wordt deze automatisch maandelijks verlengd. In dat geval is het wel gemakkelijk om je abonnement op te zeggen. Youfone hanteert dan een opzegtermijn van één maand, waarbij er geen extra kosten zijn verbonden aan de opzegging. 

Veelgestelde vragen over opzeggen Youfone

Ja, in dat geval betaal je een afkoopsom ter waarde van de looptijd van je contract, vermenigvuldigd met de abonnementskosten per maand. Daarbovenop komen nog €25 verwerkingskosten.

Ja, het is wettelijk vastgesteld dat je jouw abonnement tot 14 dagen na afsluiten kunt annuleren. Ook bij Youfone is dit het geval.

Deze dien je na het beëindigen van je contract terug te sturen. Dit kan in de originele doos, maar is geen verplichting. We adviseren om dit zo snel mogelijk te doen om te voorkomen dat Youfone kosten in rekening brengt. 

Dat is natuurlijk erg vervelend. Door de overlijdensakte te sturen naar [email protected] zorgen zij ervoor dat het abonnement automatisch wordt stopgezet. 

Besparen op je internet abonnement?

Doe de postcodecheck en ontdek welk internet abonnement op jouw adres mogelijk is.