Odido opzeggen: hoe moet dat?
Wil je jouw Odido abonnement opzeggen, maar weet je niet precies hoe dit werkt? In dit blog vertellen we je stap voor stap hoe je dat doet. We beantwoorden al je vragen en hebben een eenvoudig stappenplan voor je opgesteld.
Zo zeg je jouw Odido abonnement op
Het opzeggen van je Odido Internet, TV en/of Vast Bellen abonnement kan op drie manieren:
Odido opzeggen via de website of app
De gemakkelijkste manier om je Odido abonnement op te zeggen is via de website of de Odido app. Dit doe je door onderstaande stappen te volgen:
- Log in op je Odido account via de Odido app of via de website.
- Kies in je account voor ‘Abonnementenoverzicht’ en selecteer het abonnement dat je wilt opzeggen.
- Klik op ‘Opzeggen’, waarna Odido je om je persoonsgegevens vraagt. Vul hier ook de reden van opzegging in.
- Om de opzegging af te ronden, is er een bevestiging nodig. Dit doe je door op de link te klikken die je in de mail ontvangt. Zonder deze bevestiging wordt je abonnement niet opgezegd.
Bewaar de bevestiging dat het abonnement is opgezegd. Mochten er later problemen ontstaan, dan kun je altijd aantonen dat je de opzegging hebt bevestigd.
Odido opzeggen via de post
Per post kun je je Odido-abonnement opzeggen door een aangetekende brief te sturen naar:
Odido Service
Postbus 16272
2500BG Den Haag
In deze brief moet de volgende informatie juist staan vermeld:
Binnen enkele dagen na het versturen van de brief krijg je reactie van Odido. In deze brief lees je ook direct wat je moet doen om het proces af te ronden, zoals het terugsturen van de in bruikleen genomen apparatuur.
Odido telefonisch opzeggen
Het telefonisch opzeggen van je Odido abonnement doe je door:
- De klantenservice te bellen op 0800-0092
- Aan te geven dat je al klant bent en je huidige abonnement wilt opzeggen
- Je klantgegevens door te geven, waaronder het klantnummer (Mijn Odido) en persoonsgegevens van de persoon op wiens naam het abonnement staat.
Zodra je dit hebt gedaan, ontvang je per brief of e-mail een status van de opzegging.
Odido opzeggen via de overstapservice
Een laatste mogelijkheid is om het opzeggen te regelen via de overstapservice van een andere provider. Vrijwel alle providers in Nederland bieden deze service al dan niet kosteloos aan. Je huidige abonnement bij Odido wordt opgezegd en aansluitend wordt er een nieuw abonnement afgesloten. Zo zit je geen moment zonder internet, televisie of vaste telefoni
Odido opzeggen bij overlijden
Is er een naaste van je overleden, dan heb je waarschijnlijk al genoeg aan je hoofd. Om het dan gemakkelijk te maken, werkt Odido samen met Closure. Dit is een opzegdienst die nabestaande een uitkomst biedt om eenvoudig abonnementen af te wikkelen bij het overleiden van een dierbare.
Odido biedt twee manieren om een abonnement stop te zetten in verband met een overleiden:
Let wel op, voor het opzeggen van een telefoonabonnement dien je aparte stappen te zetten. Deze kun je:
- Kosteloos stopzetten
- Overzetten op een andere naam
- Omzetten naar een prepaid abonnement
De opzegtermijn en voorwaarden
Let bij het opzeggen van je account op de opzegtermijn. In de meeste gevallen is er een opzegtermijn van één maand van toepassing, maar dit kan per abonnement verschillen. Dit lees je in de voorwaarden van je huidige abonnement. Hou deze opzegtermijn ook ná het opzeggen goed in de gaten, zodat je niet langer betaalt dan nodig is.
Het is daarnaast belangrijk om je contractduur in het oog te houden. Heb je nog een contract, dan rekent Odido een boete om dit op te zeggen. Des te langer het contract nog loopt, des te hoger de boete.
Veelgestelde vragen over Odido opzeggen
Ja, het is mogelijk om een contract op te zeggen dat nog niet is afgelopen. Hier vraagt Odido wel een vergoeding voor. Hoe langer je contract nog loopt, des te hoger de kosten zullen zijn.
Ja, dat kan als je bijvoorbeeld naar het buitenland gaat. Je kunt dit zelf doen via Mijn Odido via de website of je kunt contact opnemen met Odido Service.
Het is mogelijk om binnen 0 tot 14 dagen na het afsluiten van je abonnement te annuleren. Wil je na deze tijd je abonnement annuleren, neem dan contact op met de Odido Service om de mogelijkheden te bespreken.
Deze apparaten dien je terug te sturen naar Odido. Na het opzeggen van je abonnement krijg je van het een e-mail met instructies welke apparaten je terug moet sturen én hoe je dit moet doen.
Bij het overleiden van een dierbare kun je dit doorgeven via Closure, waarmee ook je abonnement bij Odido wordt opgezegd. Daarnaast is het ook mogelijk om telefonisch contact met hen op te nemen om op te zeggen.
Besparen op je internet abonnement?
Doe de postcodecheck en ontdek welk internet abonnement op jouw adres mogelijk is.