Om de klantenservice van verschillende providers eerlijk te beoordelen hebben we een onderzoek uitgevoerd. We hebben verschillende providers dezelfde mail/support ticket gestuurd om te kijken binnen hoeveel uur zij hierop reageren.
Wanneer je een ticket indient op een contactpagina hoop je natuurlijk snel geholpen te worden. Door ons onderzoek kom je er achter welke provider het beste bij jou past als je veel geeft om snelle hulp bij problemen!
Aanpak
We hebben 13 providers een email of support ticket gestuurd met allemaal dezelfde vraag: ‘Hoeveel Mbps raden jullie aan voor een gezin met een gamende zoon?’.
Vervolgens hebben we de tijd van versturen genoteerd en hebben we gewacht op reacties.
De grote providers zoals KPN of Ziggo bieden geen mogelijkheid om emails te sturen, zij werken grotendeels met telefonisch contact. Daarom hebben wij hier niet naar gekeken.
Resultaten
- Kliksafe: 5 minuten
- Jonaz: 10 minuten
- Fiber: 30 minuten
- Stipte: 60 minuten
- Kabelnoord: 90 minuten
- RapidXS: 4 uur, 30 minuten
- Multifber: 5 uur minuten
- Solcon: 5 uur, 30 minuten
- YouFone: 5 uur, 30 minuten
- Onvi: 5 uur, 30 minuten
- Plinq: 23 uur, 30 minuten
- Glasnet: 28 uur
- Trined: Geen reactie
Conclusie
We waren blij verrast om te zien dat er bijna altijd binnen 24 uur gereageerd wordt. 4 bedrijven met een reactietijd binnen een uur en maar 2 die langer dan 24 uur er over deden.
Kliksafe spant de kroon, met een reactie binnen 5 minuten. Trined heeft nooit een reactie gestuurd.