Delta opzeggen: hoe doe ik dat?
Wil je jouw abonnement bij Delta opzeggen, maar weet je niet hoe het werkt? In dit artikel vertellen wij van Providervergelijken.nl je stap-voor-stap hoe dit werkt! Wij hebben alle antwoorden voor je en vertellen in een eenvoudig stappenplan hoe je eenvoudig je Delta abonnement opzegt.
Zo zeg je jouw Delta abonnement op
Ongeacht het Delta abonnement dat je hebt, je kunt het op verschillende manieren opzeggen:
- Telefonisch via de klantenservice of via een terugbelverzoek
- Via het online opzegformulier
- Online via MijnDelta
- In de Delta winkels
Delta telefonisch opzeggen
Om te beginnen kun je jouw Delta abonnement telefonisch opzeggen. Dit doe je door:
- Te bellen naar 0118-225575
- In het keuzemenu geef je vervolgens aan dat je wilt opzeggen.
- Samen met een medewerker van de klantenservice loop je door de opzegging heen.
Het is daarnaast mogelijk om een terugbelverzoek bij Delta in te dienen. Hier vul je jouw contactgegevens in en geef je Delta toestemming om contact met je op te nemen.
Bij een telefonische opzegging is het belangrijk om je klantgegevens, zoals de gegevens van je abonnement, bankrekeningnummer waarop het wordt afgeschreven en contactgegevens, bij de hand te houden. Hierdoor verloopt het proces van opzegging een stuk soepeler.
Online opzegformulier invullen
Wil je de opzegging compleet zelf regelen, dan doe je dit via het online opzegformulier. Hier vul je:
Nadat je het formulier hebt opgestuurd wordt de aanvraag binnen twee weken verwerkt. De ingangsdatum van opzegging is 1 maand nadat je het online formulier hebt verstuurd.
In de MijnDelta app
Evenals providers als Ziggo, Odido en Youfone, is het ook bij Delta mogelijk om via de app op te zeggen. Hiervoor volg je onderstaande stappen:
- Log in via de MijnDELTA-website of in de MijnDELTA-app.
- Klik in je account op ‘Mijn abonnement’
- Ga naar ‘Opzeggen’
- Voer je persoonlijke gegevens in en volg de stappen om je account op te zeggen.
In de Delta Winkel
Woon je in de provincie Zeeland en heb je een abonnement bij Delta, dan is het ook mogelijk om een fysieke winkel te bezoeken om je abonnement op te zeggen. Delta heeft fysieke winkels in:
Delta abonnement opzeggen via de overstapservice
Natuurlijk is het ook mogelijk om je abonnement op te zeggen via de overstapservice van een andere provider. Vrijwel alle providers in Nederland bieden deze service namelijk aan. Let er wel op dat je nieuwe provider eisen stelt aan de aansluitdatum.
Zo hanteert Odido de vereiste dat de aansluitdatum minimaal 15 dagen en maximaal 120 dagen in de toekomst ligt. Bij Ziggo moet de aansluitdatum zelfs minimaal 30 dagen in de toekomst liggen, terwijl zij ook een maximum aantal dagen van 120 hanteren. Ligt de aansluitdatum verder in de toekomst, dan zul je nog even geduld moeten hebben óf je abonnement opzeggen terwijl dit nog loopt.
Delta opzeggen bij overlijden
Is een naaste overleden, dan heeft Delta twee opties om het abonnement af te handelen:
- Het contract overnemen: Je kunt ervoor kiezen om het contract per direct over te zetten op een andere naam. Hiervoor heeft Delta een opzegformulier op de website. Vervolgens ontvang je een schriftelijke bevestiging van de contractovername.
- Het contract beëindigen: Het is ook mogelijk om het contract kosteloos te beëindigen. Hiervoor kun je de klantenservice bereiken op 0118-225575. Ook is het mogelijk om het contract schriftelijk op te zeggen.
Wil je schriftelijk opzeggen, stuur dan een brief naar:
Delta Fiber Nederland B.V.
t.a.v. Klantenservice
Antwoordnummer 365
3100 VB Schiedam
Opzegtermijn en voorwaarden
Voor een abonnement bij Delta geldt een opzegtermijn van minimaal één maand. Zeg je niet op, dan wordt je abonnement voor onbepaalde tijd verlengd. Vanaf dat moment is het abonnement maandelijks opzegbaar, zonder dat er extra kosten aan verbonden zijn.
Wil je tijdens de looptijd van je abonnement opzeggen, zoals bij abonnementen met een looptijd van 12 of 24 maanden, dan betaal je hiervoor de kosten tot het einde van de oorspronkelijke looptijd. Het is een afkoopsom die gelijk staat aan de resterende abonnementskosten.
Opzeggen binnen bedenktijd
Heb je spijt van het afsluiten van je abonnement, dan is het binnen 14 dagen na het afsluiten mogelijk. Dit is de wettelijke 14-dagen bedenktijd die je hebt. Heb je in die tijd al diensten afgenomen, dan betaal je alleen voor de periode waarin je van de dienst gebruik hebt gemaakt.
Apparaten retourneren
Zodra je je abonnement hebt opgezegd, ontvang je van Delta een mail of brief met daarin een overzicht van de apparatuur die je dient te retourneren. Over het algemeen geldt dat je het modem, de router, de stroomadapter, afstandsbediening en tv-ontvanger retourneert. Dit is bijvoorbeeld het geval bij een Internet & TV abonnement.
Binnen 14 dagen na afloop van je contract dien je de apparatuur in een stevige doos te doen en naar een PostNL-punt in de buurt te brengen. Vergeet niet om het bijbehorende retourformulier bij te voegen. Zet het volgende retouradres op de doos:
Apparatuur retour t.b.v. Delta
Antwoordnummer 17091
2650 VK Bleiswijk
Stuur je de apparatuur niet binnen 60 dagen na beëindiging van het contract retour, dan brengt Delta €75 per apparaat in rekening.
Veelgestelde vragen over opzeggen bij Delta
Nee, dit is niet nodig. Zorg ervoor dat de apparaten in een stevige doos zijn ingepakt en dat het retourformulier is bijgevoegd. De apparaten dienen binnen 60 dagen na beëindiging van het contract bij Delta te zijn.
Ja, je betaalt dan de resterende abonnementskosten tot het einde van de looptijd.
In dat geval kun je binnen 14 dagen na afsluiten van het abonnement nog opzeggen. Heb je al gebruik gemaakt van de diensten van Delta, dan moet je voor deze periode betalen.
Besparen op je internet abonnement?
Doe de postcodecheck en ontdek welk internet abonnement op jouw adres mogelijk is.