Online.nl opzeggen: hoe doe ik dat?

Je wilt je abonnement bij Online.nl opzeggen, maar weet niet goed hoe? In dit artikel vertellen we je er alles over. We behandelen de verschillende manieren van opzeggen, de voorwaarden en wat je moet doen met je apparatuur.

Zo zeg je jouw online.nl abonnement op

Het opzeggen van je Internet & TV abonnement doe je op een van de volgende manieren:

  1. Telefonisch opzeggen door de klantenservice te bellen via 088-0038585. Op maandag t/m zaterdag bereikbaar van 09.00 tot 18.00.
  2. Via je persoonlijke omgeving ‘Mijn Online.nl’. 
  3. Per brief online.nl opzeggen. 
  4. Via de overstapservice van een andere provider. 

Online.nl telefonisch opzeggen

De snelste manier om je Online.nl abonnement op te zeggen is door telefonisch contact op te nemen met de klantenservice. Deze is bereikbaar via 088-0038585 van maandag tot en met zaterdag van 09.00 tot 18.00. 

Om dit proces goed te laten verlopen is het te adviseren om je klantgegevens bij de hand te houden. De medewerkers van de klantenservice nemen je mee door het proces en vertellen je wat de eventuele kosten zijn van de opzegging. Na de opzegging krijg je binnen 48 uur bevestiging op het opgegeven e-mailadres.

Via de Online.nl website

Het is ook mogelijk om op te zeggen via de website door in te loggen op je ‘Mijn Online.nl’ omgeving. Hier geef je aan dat je je abonnement wilt opzeggen en per welke datum. Ook hier krijg je binnen 48 uur na opzegging een bevestiging per mail. 

Per brief je Online.nl abonnement opzeggen

Schriftelijk opzeggen is mogelijk door een brief te sturen. Hierin vermeld je de klantgegevens en de gewenste einddatum en onderteken je de brief met een handtekening. Deze brief stuur je vervolgens naar: 

Online.nl
T.a.v. Klantenservice
Postbus 336
3800 AH Amersfoort

Heb je een brief verstuurd met de opzegging van je Online.nl abonnement, dan krijg je ook een schriftelijke bevestiging. Controleer hier wel altijd of de juiste einddatum staat aangegeven.

Online.nl opzeggen via de overstapservice

En tot slot is het nog mogelijk om de overstapservice van andere providers te gebruiken. Providers als Odido, Ziggo en Youfone bieden allen een gratis overstapservice aan, waarmee ze je helpen om naar hen over te stappen. 

Let er wel altijd op dat deze providers de tijd nodig hebben om het contract bij Online.nl op te zeggen en een nieuw abonnement bij hen aan te bieden. Vaak hanteren ze daarom een minimale tijd dat het abonnement nog loopt (vaak 30 dagen) en een maximale tijd dat het abonnement nog mag lopen (vaak 120 of 90 dagen). Hier lees je alles over op Providervergelijken.nl

We adviseren altijd om na de overstapservice even te checken of het abonnement bij Online.nl is opgezegd. Hiermee voorkom je dat je dubbele abonnementskosten betaald. 

Online.nl opzeggen bij overlijden

Komt een van je naasten de overlijden, dan heb je bij Online.nl twee opties:

  1. Contract overnemen bij overlijden: Mogelijk als er iemand op het adres blijft wonen. Het abonnement wordt dan kosteloos overgezet naar de naam van deze persoon. Hiervoor is een kopie van de akte van overlijden nodig én de gegevens van de nieuwe abonnee. 
  2. Kosteloos online.nl abonnement opzeggen: Mogelijk door een kopie van de overlijdensakte te sturen. Het contract wordt dan opgezegd per de datum van overlijden. De te veel betaalde abonnementskosten worden terugbetaald.

De opzegtermijn en voorwaarden

Heb je je abonnement opgezegd, dan wordt het laatste bedrag verrekend. Daarbij wordt rekening gehouden met de vooruitbetaalde abonnementskosten. De verbruikskosten voor de laatste termijn worden achteraf in rekening gebracht. Heb je te veel betaald, dus abbonementsgeld minus de verbruikskosten, dan wordt het restant teruggestort. 

Bij het online.nl opzeggen moet je rekening houden met de opzegtermijn van één maand voordat je contract afloopt. Wil je eerder opzeggen, dan is dat mogelijk, mits je de afkoopsom betaalt. Dit bedraagt:

  • Abonnementsgelden van de resterende duur van het contract
  • Eventuele extra kosten, zoals: Afsluitkosten, Incassokosten, Schadevergoeding bruikleen apparatuur

Online.nl apparaten retourneren

Heb je met je abonnement apparaten van Online.nl in bruikleen, dan dienen deze geretourneerd te worden. In veel gevallen gaat het alleen om de Amino, het apparaat dat zorgt voor de interactieve televisie van Online.nl. 

Het opsturen van je apparaten is gratis en werkt als volgt: 

  1. Na opzegging van je abonnement ontvang je een bevestiging per mail welke apparaten er teruggestuurd dienen te worden. 
  2. Stop de apparaten in de originele verpakking of een andere geschikte doos. 
  3. Verstuur het apparaat door op de website van DHL een retourlabel aan te maken. Vul in het veld ‘Referentienummer’ je klantnummer in. 
  4. Lever je pakket af bij het DHL ServicePoint. 

Let op, bewaar het verzendbewijs goed! Zijn er namelijk problemen met het terugsturen van de apparatuur, dan is het mogelijk dat de klantenservice je vraagt dit verzendbewijs aan te leveren. 

Veelgestelde vragen over opzeggen bij Online.nl

Bij je laatste nota worden de te veel betaalde kosten verrekend met de afgenomen diensten. Je betaalt bij Online.nl namelijk altijd de abonnementskosten vooruit. 

Je kunt je abonnement bij Online.nl één maand voor het einde van je contract opzeggen. Wil je eerder opzeggen, dan betaal je de resterende abonnementskosten tot het einde van de looptijd. Het is mogelijk dat hier extra kosten voor worden gerekend.

De apparatuur die je in bruikleen hebt gehad, lever je terug aan Online.nl. Plaats deze in een originele doos of een doos die stevig genoeg is. Vervolgens stuur je deze door middel van DHL terug naar Online.nl. 

Besparen op je internet abonnement?

Doe de postcodecheck en ontdek welk internet abonnement op jouw adres mogelijk is.