Budget Internet opzeggen

Wil je graag je Budget Internet abonnement opzeggen, maar weet je niet precies hoe het werkt? Of wil je juist weten waar je aan toe bent voordat je bij deze aanbieder een abonnement afneemt? Wij vertellen je er in deze gids alles over. Laten we beginnen met de verschillende manieren waarop je je abonnement kunt opzeggen.

Zo zeg je jouw Budget Internet abonnement op

Er zijn verschillende manieren waarop je jouw Budget Internet abonnement kunt opzeggen:

  • Via de MijnBudget app of via de website
  • Via het contactformulier
  • Telefonisch via 020 205 55 55

Budget Internet opzeggen via de website of app

Wil je je contract zelf online wijzigen, dan is dat mogelijk via de website of app. Dit werkt als volgt:

  1. Log in op je account via MijnBudget of via de Budget app
  2. Selecteer het abonnement dat je wilt opzeggen
  3. Krijg een bevestiging per mail over de opzegging
  4. Wacht op de eindnota om de opzegging af te ronden

Via het contactformulier opzeggen

Budget heeft online een contactformulier dat je kunt gebruiken om je abonnement op te zeggen. Hier vul je je persoonsgegevens in en geef je aan dat je je contract wil opzeggen. Je krijgt vervolgens binnen een aantal werkdagen antwoord. Heb je je contract opgezegd, dan krijg je hier een bevestiging van per brief of mail.

Telefonisch Budget Internet opzeggen

De klantenservice van Budget Internet is bereikbaar via 020 205 55 55 op werkdagen tussen 09.00 en 17.00. Om je contract op deze manier op te zeggen is het vereist om je persoonsgegevens en abonnementsgegevens bij de hand te hebben.

Zodra de opzegging telefonisch is behandeld, krijg je hiervan een bevestiging per mail of per post. Pas dan is het contract officieel opgezegd.

Budget Internet opzeggen via de overstapservice

Heb je via providervergelijken.nl een provider gevonden die beter bij je past, dan biedt deze in veel gevallen ook een oplossing. Je kunt vaak ook de overstapservice van een andere provider gebruiken om je Budget Alles-in-1 abonnement op te zeggen. Providers als Ziggo en KPN bieden deze overstapservice aan, mits je aan de voorwaarden voldoet. Zo moet je contract vaak wel binnen afzienbare tijd aflopen om de overstap te kunnen uitvoeren.

We adviseren altijd om zelf even te checken of de overstap goed is gegaan, zowel bij je nieuwe als bij de oude provider. Op die manier voorkom je dat je dubbele kosten betaalt. 

Opzeggen bij overlijden

Is een geliefde of naaste overleden, dan dient dit eerst gemeld te worden. Hiervoor heeft Budget een samenwerking met Closure Nabestaanden-support, waar je het overlijden kan melden. Vervolgens biedt Budget twee mogelijkheden voor je contract:

  1. Overzetten op andermans naam
  2. Opzeggen van het contract

Wil je het abonnement overzetten op andermans naam, dan moet deze op hetzelfde adres wonen. Wil je het abonnement liever opzeggen, dan is dit kosteloos mogelijk. Dit geef je aan in het formulier bij opzegging.

Voor zowel het overzetten van het contract als het opzeggen is een kopie of scan van de overlijdensakte nodig. Deze kan worden geüpload via Closure Nabestaanden-support.

Opzegtermijn en voorwaarden

Bij Budget Alles-in-1 geldt een opzegtermijn van één maand. Zeg je het contract voortijdig op, dan worden de overige maandbedragen gewoon in rekening gebracht. Check dus de einddatum van je contract via de Budget Thuis app of in MijnBudget via de website voordat je besluit om je abonnement op te zeggen.

Binnen twee weken na de einddatum van je contract ontvang je van Budget Internet een eindnota. Aangezien je het contract vooruit betaalt, heb je vaak ook betaald voor diensten die niet meer geleverd zijn. Dit wordt op de eindnota verrekend. Het bedrag van de eindnota wordt binnen 5 werkdagen na ontvangst afgeschreven. 

Bedenktijd

Evenals andere providers als Ziggo, Odido en KPN, heb je ook bij Budget de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Dit gaat in na het moment van aanmelding. Wil je binnen deze termijn afzien van je contract, dan kun je alsnog annuleren. Hiervoor kun je het beste contact opnemen met de klantenservice via 020 205 55 55. 

Apparatuur

Na opzegging van je contract ontvang je van Budget binnen 2 weken een doos met instructies om de hardware terug te sturen. Het gaat dan om de tv-ontvanger(s), het modem en eventuele adapters. Natuurlijk kun je ook zelf de apparatuur retour sturen naar:

Retouradres DrayTek:

Retouren Budget Internet
Antwoordnummer 1722
7550 WB Hengelo

Retouradres Budget Internet:

Budget Internet Retouren
Antwoordnummer 10119
2400 VB Alphen aan de Rijn

Stuur de apparatuur tijdig terug. Bij niet tijdig retourneren brengen zij namelijk €99 voor het modem en €151 per tv-ontvanger in rekening. Dit wordt verrekend op je eindnota. 

Veelgestelde vragen over Odido opzeggen

Nee, het is niet mogelijk om je contract tijdelijk te pauzeren als je een contract voor bepaalde tijd hebt. Heb je een contract voor onbepaalde tijd, dan geldt er een opzegtermijn van één maand.

De opzegtermijn van je contract bedraagt één maand. Wil je toch opzeggen, dan worden de resterende maandbedragen door Budget gewoon in rekening gebracht.

De apparatuur van Budget stuur je terug in een door Budget geleverde doos. Deze wordt binnen twee weken na opzegging bij je thuis afgeleverd. Het is ook mogelijk om de tv-ontvanger, het modem en eventuele extra’s zelf naar hen op te sturen.

Ja, het is ook mogelijk om je contract te wijzigen. Dit doe je eenvoudig via de Budget app of via MijnBudget op de website. 

Het is soms mogelijk om het contract van een overleden persoon over te nemen. Hiervoor moet je echter wel op hetzelfde adres wonen, moet er een kopie of scan van de overlijdensakte worden aangedragen en moet het overlijden worden geregistreerd bij Closure Nabestaanden-support.

Besparen op je internet abonnement?

Doe de postcodecheck en ontdek welk internet abonnement op jouw adres mogelijk is.